Alla inlägg den 8 mars 2017

Av xenia alpkut - 8 mars 2017 15:24

 

 

Spice Girls är en brittisk tjejgrupp bildad 1994. Gruppen bestod av fem medlemmar som var och en senare fick sina egna smeknamn: Melanie Brown ("Scary Spice"), Melanie Chisholm ("Sporty Spice"), Emma Bunton("Baby Spice"), Geri Halliwell ("Ginger Spice") och Victoria Beckham ("Posh Spice").

Under perioden 1996-2000 låg Spice Girls högt på topplistorna och förekom flitigt i media. I Storbritannien har gruppen haft nio listettor, men var inte fullt lika framgångsrika i USA, där man haft en singel som listetta, nämligen genombrottslåten "Wannabe" år 1996. Gruppen splittrades år 2000. Geri Halliwell lämnade bandet 1998. Medlemmarna har därefter främst fokuserat på sina egna karriärer fram till 2007 när gruppen åter gav sig ut på turné.

Managern till Spice Girls var den engelske TV-producenten och artistmanagern Simon Fuller som även skapat TV-formaten So You Think You Can Dance och Idols, bandet S Club 7 samt är, eller har varit, manager åt en lång rad internationella kändisar. Gruppen har sålt över 75 miljoner album och singlar.[1]

2016 så gjorde Mel B, Geri Halliwell och Emma Bunton comeback som en trio.

 

Gruppen bildas


Chris Herbert fick idén att starta en uppföljning till pojkbandet Take Thats enorma framgångar. Istället för att starta en grupp med fyra-fem unga män valde han att starta en grupp med endast kvinnliga medlemmar. Chris Herberts far hade erfarenheter från musikbranschen, bland annat hade han upptäckt pojkbandet Bros. Med Chic Murphy som finansiär började Herbert dela ut flygblad och i tidningen Stage infördes en annons den 24 februari 1994[2]:



https://sv.wikipedia.org/wiki/Spice_Girls

ANNONS
Av xenia alpkut - 8 mars 2017 14:00

Det är bra att ta hand om sin hälsa annars mår man dåligt.


 

ÄT REGELBUNDET.

Genom att äta regelbundet undviker du att bli vrålhungrig och äta mer än du behöver när du väl sitter till bords. Itrim rekommenderar fyra måltider per dag: frukost, lunch, mellanmål och middag, med cirka tre till fyra timmars mellanrum. För dig som har svårt att komma ihåg att äta regelbundet kan det faktiskt vara en bra idé att ställa en klocka på ringning var fjärde timme, eller vad som passar dig. En Skalmanklocka, helt enkelt. Fast du ska äta, inte sova.

ÄT LAGOM MYCKET.

Med hjälp av Itrims Handflatemetod får du hjälp med vad du ska lägga på tallriken samt i vilka mängder och proportioner. Om du vill gå ner i vikt rekommenderar vi vår matsedel Handfast minus, medan du som är nöjd med din vikt och vill fokusera på att äta hälsosamt kan följa matsedeln Handfast.


NJUT AV MATEN.

Var närvarande när du äter, och fokusera på maten. Tugga maten ordentligt och lägg ner besticken mellan tuggorna. Sug in doften, smaken och konsistensen, både innan och under tiden du äter. Duka vackert och tänd ljus även i vardagen. Detta kommer inte bara göra att du njuter mer av maten när du äter, utan även att du lättare undviker att äta dig proppmätt. Det tar nämligen 15-20 minuter för mättnadskänslan att infinna sig.


ÄT PROTEINRIKT.

Protein är både mättande och förser kroppen med livsnödvändiga byggstenar – extra viktigt för dig som tränar hårt. Vi rekommenderar därför att du äter någon proteinkälla till varje måltid. Till lunch och middag passar till exempel fisk, fågel, baljväxter, magert kött, quorn eller tofu. Till frukost och mellanmål är ägg, keso och kvarg exempel på goda proteinkällor.


ÄT FÄRGGLATT.

Oavsett måltidsplan rekommenderar vi att minst halva tallriken fylls med grönsaker, rotfrukter, frukt eller bär. Dessa bidrar med näring och mättnad samtidigt som de innehåller lite energi. Ät dem kalla som varma, råa som kokta och variera gärna intaget. Vegetabilier med olika färg innehåller nämligen olika antioxidanter som skyddar kroppen mot fria radikaler (som kan bidra till cellskador). Visste du att frysta grönsaker oftast innehåller minst lika mycket näring som färska?!


VÄLJ FULLKORN.


Byt ut allt det "vita" mot fullkornsprodukter för bättre mättnad. Fullkornsbröd istället för vitt bröd, gärna med hela korn och mycket fibrer. Grovt knäckebröd är också ett bra alternativ liksom surdeg. Välj fullkorn även när det gäller pasta och ris eller ät potatis som också mättar bra.
Om du vill gå ner i vikt kan du faktiskt byta ut dessa mer energirika kolhydrater mot mer sallad på tallriken, men se då till att välja grova grönsaker som till exempel broccoli och blomkål som gör dig ordentligt mätt.



ÄT REGELBUNDET. Genom att äta regelbundet undviker du att bli vrålhungrig och äta mer än du behöver när du väl sitter till bords. Itrim rekommenderar fyra måltider per dag: frukost, lunch, mellanmål och middag, med cirka tre till fyra timmars mellanrum. För dig som har svårt att komma ihåg att äta regelbundet kan det faktiskt vara en bra idé att ställa en klocka på ringning var fjärde timme, eller vad som passar dig. En Skalmanklocka, helt enkelt. Fast du ska äta, inte sova. ÄT LAGOM MYCKET. Med hjälp av Itrims Handflatemetod får du hjälp med vad du ska lägga på tallriken samt i vilka mängder och proportioner. Om du vill gå ner i vikt rekommenderar vi vår matsedel Handfast minus, medan du som är nöjd med din vikt och vill fokusera på att äta hälsosamt kan följa matsedeln Handfast. NJUT AV MATEN. Var närvarande när du äter, och fokusera på maten. Tugga maten ordentligt och lägg ner besticken mellan tuggorna. Sug in doften, smaken och konsistensen, både innan och under tiden du äter. Duka vackert och tänd ljus även i vardagen. Detta kommer inte bara göra att du njuter mer av maten när du äter, utan även att du lättare undviker att äta dig proppmätt. Det tar nämligen 15-20 minuter för mättnadskänslan att infinna sig. ÄT PROTEINRIKT. Protein är både mättande och förser kroppen med livsnödvändiga byggstenar – extra viktigt för dig som tränar hårt. Vi rekommenderar därför att du äter någon proteinkälla till varje måltid. Till lunch och middag passar till exempel fisk, fågel, baljväxter, magert kött, quorn eller tofu. Till frukost och mellanmål är ägg, keso och kvarg exempel på goda proteinkällor. ÄT FÄRGGLATT. Oavsett måltidsplan rekommenderar vi att minst halva tallriken fylls med grönsaker, rotfrukter, frukt eller bär. Dessa bidrar med näring och mättnad samtidigt som de innehåller lite energi. Ät dem kalla som varma, råa som kokta och variera gärna intaget. Vegetabilier med olika färg innehåller nämligen olika antioxidanter som skyddar kroppen mot fria radikaler (som kan bidra till cellskador). Visste du att frysta grönsaker oftast innehåller minst lika mycket näring som färska?! VÄLJ FULLKORN. Byt ut allt det "vita" mot fullkornsprodukter för bättre mättnad. Fullkornsbröd istället för vitt bröd, gärna med hela korn och mycket fibrer. Grovt knäckebröd är också ett bra alternativ liksom surdeg. Välj fullkorn även när det gäller pasta och ris eller ät potatis som också mättar bra. Om du vill gå ner i vikt kan du faktiskt byta ut dessa mer energirika kolhydrater mot mer sallad på tallriken, men se då till att välja grova grönsaker som till exempel broccoli och blomkål som gör dig ordentligt mätt.

 

http://www.itrim.se/10_tipshttp://www.itrim.se/10_tips

 

ANNONS
Av xenia alpkut - 8 mars 2017 13:39

 

 

  Benjamin Ingrosso portade mamma Pernilla Wahlgren från första deltävlingen.

Nu ändrar han sig – mamma och pappan Emilio Ingrosso kommer vara på plats i Friends arena för att heja fram sonen i finalen.

– Jag kommer ha min familj där, säger Benjamin Ingrosso.


Benjamin Ingrosso, 19, imponerade på tv-tittarna när han sjöng sin ”Good lovin’” i Malmö.

Artisten tog sig direkt till final – men några som inte var där för att fira med honom var föräldrarna Pernilla Wahlgren, 49, och Emilio Ingrosso, 51.

Benjamin Ingrosso hade inför Melodifestivalen-debuten fattat beslutet att de inte fick komma dit. Anledningen var att Ingrosso inte ville att hans kända föräldrar, som träffades under just Melodifestivalen 1985, skulle stjäla uppmärksamheten.

– Jag hoppas att folk ser mig mer som en egen individ, och inte som någons brorsa eller son, kommenterade Benjamin Ingrosso.

Pernilla Wahlgren har kommit tvåa i Melodifestivalen – och medverkade så sent som 2013 i tävlingen.

Men inför lördagens final i Friends arena har Benjamin Ingrosso tänkt om – och föräldrarna, som skilde sig 2002, är nu välkomna att se honom på plats i arenan.

– Jag kommer ha min familj där. Mamma, farsan och syskonen, säger Benjamin Wahlgren.

 


Ingrosso: ”Inte ha tid”

Emilio Ingrosso reser med frun Åsa från deras hem i Spanien för att heja fram Benjamin. Wahlgren kommer även ha stöd från vänner på plats.

– Men jag kommer inte ha tid att träffa någon de här dagarna, säger Benjamin Wahlgren.


Men oavsett hur det går för Benjamin Ingrosso på lördag är han nöjd med sin debut i Melodifestivalen.

– Jag har kommit till final det är en vinst i sig. När man gick från Malmö till Friends – det var asfett. Så jag har redan fått känna mig som en vinnare, säger han.




http://www.expressen.se/noje/melodifestivalen/benjamin-ingrossos-besked-till-familjen/


Presentation


HEJ

Välkommen till Xenia Alpkut´s blogg Min Blogg handlar om allt möjligt som är intressant och bra att veta! Det står dessutom jättemycket fakta och nöje :)

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen

Följ    Välkommen till  Xenia  Alpkut´s blogg med Blogkeen
Följ    Välkommen till  Xenia  Alpkut´s blogg med Bloglovin'

Gästbok

alla

nytt

    

MUSIK

KENT

En plats i solen

 

 

 

 

 

Solen

 

 

 

Solen är en stjärna av en relativt vanlig typ som befinner sig i centrum av vårt solsystem och som bildades för ungefär 4,6 miljarder år sedan när ett moln av gas och stoft i Vintergatan drogs samman.[9] Solsystemets åtta planeter, varav en är jorden (Tellus), samt fem dvärgplaneter, rör sig i elliptiska omloppsbanor runt solen. Solens utstrålande energi i form av ljus och värme som når jorden är en förutsättning för allt biologiskt liv på planeten jorden och den globala jämvikt som råder sedan miljarder år tillbaka i vädersystem och havsströmmar. Solen är en medelstor stjärna. I astronomiska sammanhang används ibland symbolen för den.

 

 

SOL

  


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se